Öğretmenler Ordu'da Yürüdü: "Barikat Değil, Çözüm İstiyoruz"
- Yusuf Can Erişen

- 38 dakika önce
- 2 dakikada okunur
Eğitim Sen Ordu Şubesi öncülüğünde eğitimciler, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ve mülakat mağduru öğretmenler, 19 Eylül Ortaokulu önünden Ceren Özdemir Meydanı'na yürüdü.

Eğitim Sen Ordu Şubesi'nin çağrısıyla bir araya gelen eğitimciler, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ve mülakat mağduru öğretmenler, 19 Eylül Ortaokulu önünden Ceren Özdemir Meydanı'na kadar yürüyüş gerçekleştirdi.
Yürüyüşün ardından meydanda düzenlenen basın açıklamasında Eğitim Sen Ordu Şube Başkanı Nursen Kaymaz, Ankara'da eylemlerini sürdüren öğretmenlerle dayanışma amacıyla bir araya geldiklerini söyledi.
"Öğretmenler 12 Gündür Ankara'da Eylemde"
Kaymaz, Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin taban maaş, güvenceli çalışma, insanca yaşayabilecekleri ücret, özlük haklarının güvence altına alınması ve mülakat nedeniyle yaşadıkları mağduriyetlerin giderilmesi talepleriyle 12 gündür Ankara'da eylemlerini sürdürdüğünü belirtti.
Öğretmenlerin anayasal haklarını kullanarak basın açıklaması yapmak, yürümek ve taleplerini dile getirmek isterken polis ablukası, fiziksel müdahale ve gözaltılarla karşı karşıya bırakıldığını ifade eden Kaymaz, müdahalelerde biber gazı kullanıldığını, öğretmenlerin darbedildiğini, yerde sürüklendiğini ve çok sayıda kişinin gözaltına alındığını söyledi.

"11 Gündür Açlık Grevindeler"
Basın açıklamasında öğretmenlerin 11 gündür açlık grevinde olduklarını belirten Kaymaz, şu soruları yöneltti:
"Öğretmenler neden günlerdir sokaktalar? Öğretmenler neden açlık grevi yapmak zorundalar? Öğretmenlerin neden karşısına sürekli polis barikatları koyulmaktadır?"
Öğretmenlerin çalışma ve yaşam koşullarına ilişkin sorunların çözülmesi gerekirken taleplerine polis müdahalesiyle karşılık verilmesinin kabul edilemez olduğunu vurgulayan Kaymaz, hak aramanın suç olmadığını, basın açıklaması yapmanın, yürüyüş düzenlemenin ve sendikal mücadele yürütmenin anayasal hak olduğunu dile getirdi.
"Sorun Bütün Öğretmenlerin Ortak Sorunudur"
Nursen Kaymaz, yaşananların yalnızca özel sektörde çalışan öğretmenlerin ya da mülakat mağduru öğretmenlerin sorunu olmadığını ifade ederek, öğretmenlik mesleğinin yıllardır düşük ücret, güvencesizlik, işsizlik, sözleşmeli ve ücretli istihdam, mülakat uygulamaları, performans baskısı ve ağır çalışma koşulları nedeniyle sistematik biçimde itibarsızlaştırıldığını söyledi.
Özel okullarda çalışan öğretmenlerin düşük ücretlere ve işverenlerin keyfi uygulamalarına mahkûm edildiğini, atama bekleyen öğretmenlerin ise mülakat uygulamaları nedeniyle mağdur edildiğini belirten Kaymaz, kamuda ve özel sektörde farklı statüler altında çalışan öğretmenlerin emeğinin değersizleştirildiğini ifade etti.

"Taleplerimiz Açıktır"
Kaymaz, Eğitim Sen olarak öğretmenleri statülerine göre ayırmadıklarını belirterek şu talepleri sıraladı:
Özel sektörde çalışan öğretmenler için taban maaş hakkı yasal güvence altına alınmalıdır.
Güvenceli çalışma koşulları sağlanmalıdır.
Mülakat mağduru öğretmenlerin hakları derhal teslim edilmelidir.
Açlık grevindeki öğretmenlerin talepleri karşılanmalıdır.
Polis müdahaleleri ve gözaltılar son bulmalıdır.
Sendikal faaliyetlerin engellenmesine son verilmelidir.
Basın açıklamasını, "Öğretmenlerin karşısına barikat değil, çözüm konulmalıdır. Öğretmenlerin emeği, mesleği ve onuru gözaltına alınamaz. Hak arayan öğretmenler yalnız değildir. Yaşasın öğretmenlerin ortak mücadelesi ve dayanışması." sözleriyle tamamladı.












