Koruyucu Aileler İçin Anlamlı Gün!
- ORDU ORT TV TELEVİZYON RADYO İŞLETMECİLİĞİ A.Ş.
- 1 saat önce
- 2 dakikada okunur
Ordu'da "Koruyucu Aile Günü" dolayısıyla düzenlenen programda koruyucu aileler bir araya geldi. Programda konuşan yetkililer, Ordu'da 99 koruyucu ailenin 115 çocuğa sevgi yuvası olduğunu vurgularken, Vali Muammer Erol da iyilik grubu üyelerine teşekkür belgelerini takdim etti.

Koruyucu Aileler Aynı Çatı Altında Buluştu
Vali Muammer Erol, "Koruyucu Aile" hizmet modeline yönelik toplumsal farkındalığın artırılması ve koruyucu ailelerin özverili çalışmalarının takdir edilmesi amacıyla düzenlenen "Koruyucu Aile Günü" kutlama programına katıldı.
Ordu Kültür Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilen programa Vali Muammer Erol'un yanı sıra Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Vekili Gül Hatun Şanlı Özkan, koruyucu aileler ve davetliler katıldı. Program, Ünye Sabancı Çocuk Evleri Sitesi Müdürlüğü ile İyilik Grubu iş birliğinde düzenlendi.

Ordu'da 99 Koruyucu Aile, 115 Çocuğa Umut Oluyor
Programın açılış konuşmasını yapan Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Eyüp Yeniyıldız, Koruyucu Aile Günü'nün 2021 yılında Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile resmen ilan edildiğini belirtti.
Türkiye'de koruyucu aile hizmetinin son yıllarda büyük gelişim gösterdiğini ifade eden Yeniyıldız, "2000'li yılların başında yaklaşık 500 çocuğumuz koruyucu aile hizmetinden faydalanırken, Sayın Cumhurbaşkanımızın kıymetli eşleri Emine Erdoğan Hanımefendi'nin himayelerinde yürütülen Gönül Elçileri Projesi ile bugün bu sayı 10 binlere ulaşmıştır. İlimizde ise Sayın Valimizin destekleriyle 115 çocuğumuz koruyucu aile hizmetinden faydalanmaktadır. Ordu'da 99 koruyucu ailemiz bulunmaktadır." dedi.
"Çocuklarımızın Hayatını Yeniden İnşa Ediyorsunuz"
Koruyucu ailelere teşekkür eden Yeniyıldız, "Sizler yalnızca bir çocuğun hayatına dokunmuyor, onun yarınlarını yeniden inşa ediyorsunuz. Devletimizin bizlere emanet ettiği çocuklarımızı sizlere gönül rahatlığıyla emanet edebilmenin huzurunu yaşıyoruz." ifadelerini kullandı.
"En Büyük Değişimi Süreklilik Gösteren İlişkiler Sağlıyor"
İyilik Grubu adına konuşan Yeşim Eroğlu ise gönüllülük çalışmalarının çocukların hayatında önemli izler bıraktığını belirterek, altı ay boyunca çocuklarla düzenli olarak bir araya geldiklerini söyledi.
Eroğlu, "Birlikte çalıştık, birlikte öğrendik, birlikte güldük. Çocukların hayatındaki en büyük değişimi bazen büyük projeler değil, süreklilik gösteren ilişkiler oluşturuyor. Her buluşmada birbirimizi daha iyi tanıdık ve birbirimize daha çok güvendik." dedi.

Gösteriler Büyük Beğeni Topladı
Konuşmaların ardından "Kalbinle Gör" adlı tiyatro oyunu sahnelendi.
Program kapsamında halk oyunları, halay, zeybek, Ege dansı, sirtaki gösterileri ile İyilik Grubu Korosu'nun seslendirdiği eserler davetliler tarafından ilgiyle izlendi.
Etkinlik, İyilik Grubu üyelerine katkılarından dolayı Vali Muammer Erol tarafından teşekkür belgelerinin verilmesi ve toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.












