Yoroz Kent Ormanı’nda “Orman Benim” Etkinliği
- ORDU ORT TV TELEVİZYON RADYO İŞLETMECİLİĞİ A.Ş.
- 20 May
- 1 dakikada okunur

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından orman yangınlarına karşı toplumsal farkındalık oluşturmak amacıyla hayata geçirilen “Orman Benim” kampanyası kapsamında, Ordu’nun Altınordu ilçesindeki Yoroz Kent Ormanı’nda çevre temizliği ve bilinçlendirme etkinliği gerçekleştirildi.
Protokol ve Vatandaşlar Etkinlikte Buluştu
Orman yangınlarıyla mücadelede önleyici tedbirlerin önemine dikkat çekmek amacıyla düzenlenen programa; Vali Yardımcısı Hacı Mehmet Kara, İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdür Vekili Birol Gürler, Ordu Orman İşletme Müdürü Ömer Uzundal, kurum temsilcileri, sivil toplum kuruluşları, öğrenciler, orman köylüleri ve vatandaşlar katıldı.

“Temel Stratejimiz Önleyici Tedbirler”
Etkinlikte konuşan Ordu Orman İşletme Müdürü Ömer Uzundal, iklim değişikliği ve küresel ısınmanın etkisiyle orman yangınlarının her geçen yıl arttığını belirterek, yangınlarla mücadelede en önemli unsurun önleyici çalışmalar olduğunu söyledi.
Uzundal, “İklim değişikliğinin olumsuz etkileri nedeniyle dünyada olduğu gibi ülkemizde de orman yangınları artış gösteriyor. Bu mücadelede temel stratejimiz yangın çıkmadan önce alınacak tedbirlerdir. Bu kapsamda çevre temizliği ve farkındalık etkinlikleri gerçekleştiriyoruz. ‘Orman Benim’ kampanyasıyla vatandaşlarımızda orman yangınlarını önleyici bilinç oluşturmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Yangına Neden Olabilecek Atıklar Toplandı
Etkinlik kapsamında Yoroz Kent Ormanı içerisindeki ve yol kenarlarındaki alanlarda temizlik çalışması yapıldı. Vali Yardımcısı Hacı Mehmet Kara ile protokol üyeleri ve vatandaşlar tarafından gerçekleştirilen çalışmalarda, yangına sebebiyet verebilecek cam, plastik ve çeşitli atıklar toplanarak çevreden uzaklaştırıldı.
Program boyunca vatandaşlara orman yangınlarının önlenmesine yönelik bilgilendirme faaliyetleri de gerçekleştirildi.












