Durugöl’de Hukuk Skandalı!
- ORDU ORT TV TELEVİZYON RADYO İŞLETMECİLİĞİ A.Ş.
- 30 Mar
- 2 dakikada okunur
Mahkemenin İptal Ettiği Planla İnşaat Başladı! ORÇEV, Kesinleşmiş Yargı Kararını Şantiye Kapısına Astı: "Suç İşleniyor!"

Ordu’nun Altınordu ilçesi Durugöl Mahallesi’nde, Melet Irmağı’nın Karadeniz ile buluştuğu eski vahşi çöp depolama alanının yapılaşmaya açılmasına karşı yürütülen hukuk mücadelesinde tansiyon yükseldi. Ordu Büyükşehir Belediyesi (OBB) Meclisi’nin 15.12.2023 tarihli 2023/417 ve 2023/418 sayılı kararlarıyla kabul edilen imar planı değişikliklerine karşı açılan davada, yargı "dur" demesine rağmen inşaat çalışmalarının sürmesi üzerine mahkeme kararı şantiye kapısına asıldı.
Yargı Süreci ve Kesinleşen İptal Kararı
Ordu Çevre Derneği ve 10 duyarlı vatandaş tarafından Ordu İdare Mahkemesinde açılan davada, mahkeme bilirkişi raporlarını gerekçe göstererek imar planlarının iptaline karar verdi. OBB’nin Samsun Bölge İdare Mahkemesi’ne yaptığı istinaf başvurusu reddedildi ve belediye süresi içinde Danıştay yoluna gitmediği için iptal kararı kesinleşti. Mahkeme, yargılama aşamasında 13.03.2025 tarihinde yürütmeyi durdurma, 03.07.2025 tarihinde ise planların iptali kararını vermişti.
Hukuksuz İhale ve Devam Eden Davalar
Hem yürütmeyi durdurma hem de iptal kararı olmasına rağmen, OBB’nin plansız kalan alandaki ihaleyi iptal etmesi gerekirken 22.07.2025 tarihinde ihale yaparak alanı yapılaşmaya açtığı belirtildi. Ordu Çevre Derneği, ihale gerçekleşmeden önce 11.07.2025 tarihinde ihalenin feshine ilişkin Ordu İdare Mahkemesi’nin 2025/1308 esas sayısıyla yeni bir dava açtığını ve bu davanın halen devam ettiğini duyurdu.
Gaz Tahliyesi ve ÇED Skandalı
Arazinin eski çöp alanı olması sebebiyle gaz tahliye sürecinin devam ettiği, ancak Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) süreci yaşanmadan temel temizleme işlemlerine başlandığı vurgulandı. 12 yıldır çöp dökülmeyen ve doğanın kendi imkanlarıyla ağaçlandığı bu yaşam alanında inşaata devam edilmesinin "suç dizini" olduğu ifade edildi.
Hafriyat ve Halk Sağlığı Tehdidi
Açıklamada, alandaki çöp yığınlarının Ünye İlküvez’deki rehabilite alanına taşınması zorunluluğuna rağmen, OBB’nin çöp karışımlı toprağı "hafriyat" diyerek Taşlıçay Divani Mevkiindeki eski taş ocağına döktüğü belirtildi. AFAD ve Sağlık Müdürlüğü raporlarına göre bu durumun çevre kirliliği ve ciddi sağlık sorunlarına yol açtığı vurgulandı.
CİMER Yanıtında "Yalan Beyan" İddiası
ORÇEV, CİMER üzerinden yapılan başvurulara OBB İmar Başkanlığı’nın "Plan 15.12.2023 tarihinde onaylanmış ve kesinleşmiştir" şeklinde yanıt verdiğini belirterek, mahkemece iptal edilmiş bir plan için "kesinleşti" denilmesinin yalan beyan ve yeni bir suç olduğunu savundu. Dernek, 1 Kasım 2025’ten bu yana süren çadır nöbeti ve eylemlerin kararlılıkla devam edeceğini açıkladı.












