top of page

Bu Aşkın Nüshası Şarkılarda Kalacak

Yılmaz Odabaşı’dan, gerek şiirleri, gerekse roman, öykü ve anılarıyla hep çok etkilenmişimdir. Üniversite yıllarımdan kalma, tadı damağımda bir lezzettir Odabaşı cümleleri, anı gibi bir şey yani.

Yılmaz Odabaşı’nın kitabını okuyup da bitirdiğimde “eh be abi, bu kadar mı güzel anlatılır” demediğim yoktur. Bir çeşit ruh uyuşması diyelim. Benden sadece on yaş büyük Yılmaz Odabaşı ama yazıda ustalık, kadim eyliyor ehlini.

O kadar güzel şiirler yazdı ki Odabaşı, neredeyse hepsi bestelendi. Yani diyorum ki Yılmaz Odabaşı’nın ülkesi burası, her önüne gelen “ben şairim” demesin, madara olur.

Ahmet Kaya da pas geçmez Yılmaz Odabaşı gibi bir efsaneyi… Ne güzel söyledi o tok, tekrarsız ve taklidi imkansız sesiyle Ahmet Kaya…

Bu aşkın nüshası şarkılarda

aslı bende kalacak

bizi hasret saracak

bulutlar çıldıracak

Ayrılık başımı döndürüyor

kavuşmayı özlettin

intiharlar kuşandım

bu aşkı sen kirlettin

Geçtim borandan kardan

yitirdim bahçeleri

ellerini tutmazsam yatamam geceleri

Bu aşkın nüshası rüzgârlarda

kahrı bende duracak

sende ihanet canım

bende matem olacak

Bu aşkın efkârı şarkılarda

yüzün bende solacak

bizi zaman yenecek

ve anılar kalacak

Geçtim borandan kardan

yitirdim bahçeleri

ellerini tutmazsam yakarım geceleri

Böylesine güzel sözler yazanlar, bu sözlere o ezgileri yakanlar sadece bir kadından “doğmuş” olamazlar, herkes gibi… Tanrı bunları gökyüzünden indirmiş sanki, özene bezene…


  • Facebook
  • X
  • YouTube
  • Instagram

Copyright 2012 - 2023 | ORT TV tarafından yapılmıştır. | Tüm Hakları Saklıdır | Designed By Farfarco

bottom of page