Bu Aşkın Nüshası Şarkılarda Kalacak
- Birol Öztürk

- 27 May
- 1 dakikada okunur

Yılmaz Odabaşı’dan, gerek şiirleri, gerekse roman, öykü ve anılarıyla hep çok etkilenmişimdir. Üniversite yıllarımdan kalma, tadı damağımda bir lezzettir Odabaşı cümleleri, anı gibi bir şey yani.

Yılmaz Odabaşı’nın kitabını okuyup da bitirdiğimde “eh be abi, bu kadar mı güzel anlatılır” demediğim yoktur. Bir çeşit ruh uyuşması diyelim. Benden sadece on yaş büyük Yılmaz Odabaşı ama yazıda ustalık, kadim eyliyor ehlini.
O kadar güzel şiirler yazdı ki Odabaşı, neredeyse hepsi bestelendi. Yani diyorum ki Yılmaz Odabaşı’nın ülkesi burası, her önüne gelen “ben şairim” demesin, madara olur.
Ahmet Kaya da pas geçmez Yılmaz Odabaşı gibi bir efsaneyi… Ne güzel söyledi o tok, tekrarsız ve taklidi imkansız sesiyle Ahmet Kaya…
Bu aşkın nüshası şarkılarda
aslı bende kalacak
bizi hasret saracak
bulutlar çıldıracak
Ayrılık başımı döndürüyor
kavuşmayı özlettin
intiharlar kuşandım
bu aşkı sen kirlettin
Geçtim borandan kardan
yitirdim bahçeleri
ellerini tutmazsam yatamam geceleri
Bu aşkın nüshası rüzgârlarda
kahrı bende duracak
sende ihanet canım
bende matem olacak
Bu aşkın efkârı şarkılarda
yüzün bende solacak
bizi zaman yenecek
ve anılar kalacak
Geçtim borandan kardan
yitirdim bahçeleri
ellerini tutmazsam yakarım geceleri
Böylesine güzel sözler yazanlar, bu sözlere o ezgileri yakanlar sadece bir kadından “doğmuş” olamazlar, herkes gibi… Tanrı bunları gökyüzünden indirmiş sanki, özene bezene…













