Altınordu Belediyesi’nden 362 Arıcıya Destek
- ORDU ORT TV TELEVİZYON RADYO İŞLETMECİLİĞİ A.Ş.
- 23 Şub
- 1 dakikada okunur

ORDU – Altınordu Belediyesi, arı ölümlerine ve bal üretiminde ciddi rekolte kayıplarına neden olan varroa hastalığına karşı kentteki arıcılara yönelik geniş kapsamlı bir ilaç desteği başlattı. Ordu Arı Yetiştiricileri Birliği ile imzalanan protokol çerçevesinde, kentte faaliyet gösteren 362 arıcıya toplam 3 bin 855 adet mücadele ilacı teslim edildi.
Özellikle iklim değişikliği ve hastalıklar nedeniyle zor günler geçiren üreticiler, sağlanan desteğin arı kolonilerinin korunması ve bal üretiminde sürdürülebilirliğin sağlanması açısından hayati önem taşıdığını vurguladı. Belediye, bu hamleyle hem yerel ekonomiyi güçlendirmeyi hem de tarımsal verimliliğin anahtarı olan arı sağlığını korumayı hedefliyor.

Üreticilerden Destek Değerlendirmesi
İlaçlarını teslim alan üreticiler, varroa zararlısının arıcılık faaliyetlerindeki en büyük engel olduğunu belirtti. Üreticilerden Caner Şensoy, "Varroa bizim baş belamız, en çok kaybı bu hastalıktan veriyoruz. Bu destekleme arıcılar için çok yerinde oldu" derken; Engin Toksoy ise hastalığın kovanlarda sönmelere yol açtığını, belediyenin bu duyarlılığından memnun olduklarını ifade etti.
Üreticilerden Çiğdem Durgut, sağlanan desteklerin rekolte kayıplarının önüne geçeceğine inandığını belirtirken; 1.500 kovan sahibi Menşure Korkmaz ve Safiye Akbaş da ilaç desteğinin ekonomik yükü hafiflettiğini ve arı ölümlerini durdurmak için kritik bir adım olduğunu dile getirdi. Altınordu Belediye Başkanı Ulaş Tepe’ye teşekkür eden arıcılar, yerel yönetimin üreticinin yanında olmasının kendilerine güç verdiğini vurguladı.












