2002'den 2026'ya 'Çay-Simit' Düellosu:
- ORDU ORT TV TELEVİZYON RADYO İŞLETMECİLİĞİ A.Ş.
- 22 Mar
- 1 dakikada okunur

RİZE – Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bayram tatili için geldiği baba ocağı Rize’de yaptığı simit ikramı, sıradan bir bayram geleneği olmaktan çıkıp siyasi bir hesaplaşmaya dönüştü. Erdoğan’ın "Sadece Rize’de olur" diyerek övdüğü simit, muhalefetin "Asgari ücretin yarısı bitti" çıkışıyla ekonominin fitilini ateşledi.

Erdoğan’ın Rize’deki ‘Simit’ Nostaljisi
Bayram namazı sonrası basın mensuplarının karşısına çıkan Cumhurbaşkanı Erdoğan, yerel lezzet Rize simidini kendi elleriyle ikram ettirdi. Simidin dokusuna ve tadına vurgu yapan Erdoğan, "Bu bizim simit. Bu sadece Rize'de olur" diyerek memleketinin lezzetini sahiplendi. Ancak bu görüntüler, yıllar öncesinin o meşhur ekonomik eleştirilerini bir kez daha Türkiye’nin gündemine taşıdı.
1993’ün ‘Zalim Düzen’ Çıkışı Hafızalarda!
Cumhurbaşkanı Erdoğan, siyaset sahnesine damga vuran 1993 ve 2001 yıllarındaki "çay-simit hesabı" ile o dönemin iktidarını topa tutmuştu. 5 kişilik bir ailenin sadece çay ve simit ile beslenmesi durumunda dahi asgari ücretin yetmediğini hesaplayan Erdoğan, o dönem sistemi "bu zalim düzen" diyerek eleştirmişti. Rize’deki son ikram, işte o meşhur hesabı muhalefetin eline koz olarak verdi.

Muhalefetten Rakamlı Yanıt: "Tablo Acı!"
Erdoğan’ın hamlesine jet hızıyla yanıt veren CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun, Ordu simidiyle verdiği pozun altına çarpıcı rakamlar ekledi. Torun, günümüz şartlarında 4 kişilik bir ailenin sadece çay ve simit ile hayatta kalma maliyetinin 12.600 TL’ye ulaştığını vurgulayarak şu soruyu sordu: "Et yok, süt yok, sebze yok; asgari ücretin yarısı sadece çay ve simit! Hani nerede o eski hesaplar?"











