Çoban Tepesi’nde Nöbete Müdahale: Çadır Kaldırıldı
- ORDU ORT TV TELEVİZYON RADYO İŞLETMECİLİĞİ A.Ş.
- 20 Nis
- 1 dakikada okunur

Ordu’nun Korgan ilçesinde Çoban Tepesi’nde maden çalışmalarına karşı nöbet tutan vatandaşların kurduğu çadır, jandarma ekiplerince kaldırıldı. Müdahaleye gerekçe olarak çevre kirliliği gösterildi.
Maden iddiaları sonrası nöbet başlamıştı
Korgan ilçesine bağlı Çoban Tepesi mevkiinde, yaklaşık 18 ay aranın ardından maden şirketinin yeniden bölgede faaliyet göstereceği yönündeki iddialar üzerine vatandaşlar geçtiğimiz hafta nöbet başlattı. Bölge halkı, olası çalışmalara karşı çıkmak amacıyla her gece alanda bulunarak süreci yakından takip ediyordu.
Soğuk hava koşullarına rağmen nöbetlerini sürdüren vatandaşlar, alanda kurdukları çadırda kalarak tepkilerini dile getirmeye devam etti.

Jandarma gece müdahale etti
Gece saatlerinde bölgeye gelen jandarma ekipleri, nöbet alanındaki çadırı kaldırdı. Müdahalenin gerekçesi olarak ise vatandaşların ısınmak amacıyla lastik yakmasının çevre kirliliğine yol açtığı ifade edildi.
Öte yandan, alanda bulunan ve henüz kullanılmadığı belirtilen odunlara da el konulduğu öğrenildi.
Vatandaşlardan tepki: “Bizi daha çok kenetledi”
Müdahalenin ardından konuşan vatandaşlar, uygulamaya tepki gösterdi. Çevre hassasiyetine dikkat çeken bölge sakinleri, maden faaliyetlerinde kullanılacağı iddia edilen yöntemlerin daha büyük risk taşıdığını savundu.
Vatandaşlar, “Bizim yaktığımız lastik çevreyi kirletiyor deniliyor ancak siyanürle yapılacak aramalar görmezden geliniyor. Çadırımızın kaldırılması ve odunlarımıza el konulması doğru değil” diyerek tepkilerini dile getirdi.
Nöbet devam edecek mesajı
Bölge halkı, tüm müdahalelere rağmen nöbeti sürdüreceklerini vurguladı. Vatandaşlar, Çoban Tepesi’nde maden faaliyetlerine karşı durmaya devam edeceklerini belirterek, “Bu müdahale bizi daha da kenetledi. Gerekirse zor şartlarda nöbet tutarız ancak bölgemizi korumaktan vazgeçmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.











